Öppettider : mån–fre 08:00-17:00   Kontakt : 08-587 202 00

Boka Tid

Du kan boka tid antingen via telefon eller webben.

 

Att ringa och boka en tid:

När du ringer till oss kan du välja mellan att bli uppringd eller vänta kvar i luren. Du får alltid prata med en sjuksköterska som hjälper dig att boka en tid som passar dig, antingen hos din läkare eller din sköterska.

Telefon: 08 – 587 202 00

Vardagar 08.00 – 17.00

Vi använder en telefonväxel där du kommer att få följande val när du ringer:

1. Lämna återbud (telefonsvarare, öppen dygnet runt)

2. Rådgivning eller boka tid (du talar in ett meddelande och blir uppringd)

3. Ringa in om recept (du talar in ett meddelande)

4. Kontakt med distriktssköterska (du talar in ett meddelande och blir uppringd)

5. Tjänstetelefon för dig som ringer i tjänsten

Hur du bokar en webbtid:

Via 1177 Vårdguidens e-tjänster kan du boka en tid för läkarbesök kommande vardag. Tiderna släpps dagligen för nästa dag, du kan inte boka en tid längre fram på detta vis.
Besöket är 10 minuter långt och avsett för nytillkomna problem såsom infektioner, sår, stukning eller allergier. Om du behöver provtagning eller utredningar behöver du en längre tid, du är då välkommen att ringa oss.

Logga in på 1177 Vårdguidens e-tjänster, välj vår mottagning och klicka på alternativet “Boka tid direkt”. Läs instruktionerna noga och fyll i formuläret. Du får en bekräftelse via 1177 Vårdguidens e-tjänster på din bokade tid.

Om du behöver av- eller omboka din webbokade tid använder du formuläret “Av/omboka tid direkt” eller ringer till oss.

Observera att avbokning av ett besök måste ske minst 24 timmar innan besökets start.  Om besöket avbokas senare tas patientavgift ut, även vid besök som annars skulle varit avgiftsfria.